tisdag 11 mars 2008

Mitt jobb

Det är några som vill veta vart jag jobbar någonstans å det kan man ju förstå när jag skriver (klagar) så mycket om att jag jobbar hela tiden.. Så då tänkte jag att det är ju lika bra att ta historien här så slipper man undra nåt mer :)

Min pappa har ett företag som han haft nu i 20 år.. Det började som ett samarbete med en elektrikerfirma å hans lampaffär... Fyrislund el och Svenssons elektriska AB hette det då. Efter några år gick dom skilda vägar å pappa körde Fyrislunds el själv... I den butiken är jag typ uppväxt. Fick vara där mycket när jag var liten. Speciellt kul var det att springa runt å kolla på alla kristallkronor, en sån ville jag ha i mitt rum! Hm.. undra varför jag inte fick det ;)
Sen när jag gick i skolan så jobbade jag där extra en gång i veckan å städade. Sen efter skolan hade jag lite andra jobb, men sen blev det så att jag började jobba heltid hos pappa... För ca 3 år sen flyttade vi butiken till Gallerian Draget där vi ligger nu.. Då bytte vi också namn till Lampaffären.. För en och en halv vecka sen öppnade vi Herstals första konceptbutik här också... Den här butiken är jag nu butikschef i.

Sådär ja... :)

Inga kommentarer: