tisdag 11 mars 2008

Jag orkar inte!

Idag har jag migrän :(
Jag är nästan aldrig sjuk, blir bara lite små seg ibland men det brytar nästan aldrig ut.. Ingen i min familj brukar bli sjuka. Jag tror att det har att göra med att min mamma nästan aldrig gav oss medicin när vi var små. "Det går över" var det vi fick höra jämt. Så har väl blivit härdad av det antar jag. Nu vet jag ju iaf hur jag ska göra med mina barn :) Ingen medicin!
Man är perfekt att ha som anställd med andra ord. Å tur är väl det när man har en chef (pappa) som absolut inte vill att man ska vara hemma.. Han tycker man ska jobba ändå. Så att vara sjuk är alltså inget som man är i min familj.

Men på senare år så har jag fått migrän. Usch ordet får mig att känna mig som en gammal kärring! Är det inte bara dom som har migrän? När jag får det så fins det inget annat jag kan tänka på... Ingen medicin hjälper å allt jag vill göra är att lägga mig i ett mörkt rum å inte vakna förs dagen efter! Det är jätte svårt att förklara för folk hur det känns... Man fungerar helt enkelt inte! Just nu är det inte så jätte farligt...än. Hade det varit det hade jag legat på golvet å gråtit nu..

Blääääää!

Inga kommentarer: