måndag 30 november 2009

Måndag...

Idag har jag varit barnvakt åt min söta systerson Sixten. Tänkte jag skulle träna lite ;) Han var så söt och snäll hela tiden. Ända tills hans mamma och pappa kom. Då skrek han. Han ville ju inte åka hem såklart, stackarn! ;) Nää det var nog mest så att han var hungrig igen.
Dagens höjdpunkt var iaf när jag skulle byta blöja på honom. Jag har aldrig i mitt liv bytt blöja förrut så lite nervös var jag ju men det gick jättebra. Han skrattade åt mig hela tiden. Haha jäkla tokunge! Hoppas jag satt blöjan åt rätt håll bara :P


*kärlek*

Det som var mindre bra med dagen var att mitt ryggont blev mycket värre. Nu har det gått ner lite i benet också. Jag hittade ett sånt där stödbälte på Barnens Hus igår och det hjälper en hel del. Det gör fortfarande ont men jag kan gå när jag använder det iaf.

Funderar på en sån där Tens-apparat. Jag tog en broschyr om en sån hos barnmorskan sist. Kollade upp den på nätet och den kostade runt 1600 kr. Nån som vet om det är så dom kostar? Jag betalar alltså mer än gärna det om dom funkar. Nån som provat? Det verkar ju bra och speciellt när den kan hjälpa vid förlossningen och efter också.
Tipsa gärna!

Nu ska jag hoppa ner i sängen. Imorgon ska jag på stan med Linda.
Hur det nu ska gå.


* GOD NATT *

3 kommentarer:

Anonym sa...

Prata med en sjukgymnast, dom har TENS apparater man kan få låna eller hyra beroende på vart man är. Sen får man köpa blågelen själv och det gör man enklast på apoteket. Hör med barnmorskan du går till. Har provat en sån för ont i axeln men det hjälpte inte, men i alla fall något.

Lycka till! /Carro

Tess sa...

Hej Malin!
Har läst din blogg jättelänge men inte kommenterat den tidigare. (Är en gammal bekant till din fästman, så det var så jag slank in!)

Jag hade helt sjuka problem med ryggen när jag var gravid, min dotter typ 'tryckte på' och det strålade ner i benet på mig också!
TENSapparat fick jag hyra av min barnmorska för 300 kronor, dessa pengar fick jag tillbaka när hon fick maskinen. Men, jag kan påstå att jag inte tyckte det funkade så bra, så jag skulle inte rekommendera någon att köpa en för 1600!
Du blir säkert bombaderad med tips om allt som rör din graviditet, så jag ska inte komma med för mycket åsikter, men något som funkade för mig när jag fick sådana smärtor var att få rätt hård massage (eller trycka själv) på två benutskott som finns precis ovanför svanskotan. Svårt att förklara... men håll typ händerna i midjan fast med fingrarna bakåt så känner du dem med långfingret!

Det blev lite långt, men hoppas det blir bättre och du får en härlig kväll!
Varm kram, tess!

Karin Hanser sa...

Heej snygging! Det är såklart olika hur en Tens apparat funkar på en! Och det finns olika sorters!
Jag hyrde en på http://www.holorgon.se/Gravida.htm
Då fick man den ca 1 mån innan BF och hade fram tills man fött. Jag hade den bara när värkarna satte igång och för mig var det så jääkla fantastiskt underbart! Hade plattorna i ljumskarna och längst ner på ryggen där det gjorde som ondast. Provade ett tag att ta bort den under värkarna, men sedan när jag satte tillbaka den tänkte jag bara va fan tog jag bort den föör. så blev det "skönt" igen. Jag låg under natten från 3 tiden till 10 på morgonen, då väckte jag killen och sa att det var på G haha. han blev skitsur för att jag inte sagt ngt. Men det funkade såå bra för mig att bara ligga där själv med min tens och fokusera, ville inte riskera att bli störd. För det blev jag också sen, han stojjade ju upp och frågade hur det kändes och om jag ville ha ngt m.m hela tiden. Det vart störande haha. Lgg med den till halv 2 då vattnet gick i sängen (skit mkt haha ) och bara shiit nuu måste vi åka. Hade hört att de Riktiga värkarna sätter igång då så jag bara OH no! Men snabbt så ändrades värkarna till krystvärkar, låg i baksätet på bilen och de kändes som man höll på skita på sig ;) Men jag var lugn hela tiden och tog varke värk i taget, utan tensen. Så inne sen var jag ju öppen 10 cm så det var nästan bara sätta igång =)
Jag är nog en av de få människor i världen som inte tyckte det alls var så farligt att föda barn, skulle kunna göra det varje dag. Efteråt bara "jahapp, det var det?" Killen blev typ besviken på min reaktion och barnmorskorna överröste mig med beröm hela hela tiden och jag hajja inte varför dom gjorde det. haha.. Så olika det kan vara =) tänkte väl att så säger dom väl till alla.
Längtar redan efter nr 2 :D

KRAM PÅ DIG!