onsdag 11 november 2009

Onsdag...

Vilken dag! Började den med att vaccinera mig mot svininfluensan. Skönt att ha det gjort! Känns som nån har misshandlat min arm riktigt rejält nu bara. Gör ont av att röra på den och kommer inte kunna sova på den sidan inatt.. Som gravid har jag ju inte direkt många valmöjligheter när det kommer till sköna sovställningar och inatt blir det ett mindre.

Lillen i magen har ju som sagt sparkat väldigt livligt men i 2-3 dagar nu har jag knappt kännt nåt alls. Blev ju galet orolig och ringde barnmorskan. Hon tyckte jag skulle komma in på koll. Lyssnade på hjärtat och allt var som det skulle.
LÄTTNAD!!
Världen stod stilla innan.
Så mysigt att höra hans lilla hjärta slå. Efter besöket idag så har han ju självklart satt igång och bråkat inne i magen som vanligt. Jäkla skitunge ville väl bara skrämma livet ur mamma och pappa!

Annars känns det som han ligger längre ner nu. Det trycker på bra och jag vet inte hur många ggr jag får springa på toaletten nu för tiden.

Förlåt för dåligt (och tråkigt) bloggande nu för tiden men jag är helt slut när jag kommer hem från jobbet. All ansträngning går åt till att hålla ögonen uppe, umgås med Alex och ta mig upp från soffan ;) Känner mig riktigt tråkig som typ somnar direkt efter middagen men jobbar bara 2 veckor till nu sen har jag all tid i världen till att vila :)
Och blogga!

När jag skriver sånna här inlägg om graviditeten så är det mest för min egen skull för att kunna gå tillbaks sen och läsa om hur jag upplevde allt :)

Hoppas ni mår bra!

*kram*

7 kommentarer:

jannice lindell sa...

Lång kö på vaccinet lr?

Anonym sa...

Det är super kul att läsa om din graviditet, så sluta inte skriva om de. Lite mer bilder skulle vara kul, plus update lite oftare inte skulle vara helt fel. När du orkar såklart :)
Lycka till med allt!

Jenice sa...

http://www.improveme.se/deniselopez

Det finns en massa info om just vaccinationen på Denises blogg som kanske kan vara relevant för dig/er. Scrolla ner så hittar du den inormationen.
Kram och ett stort lycka till med allt.

Malin sa...

Nej min mamma jobbar på vårdcentral så hon fixade en spruta åt mig. Riktigt skönt att slippa köa! :)

Ska absolut försöka få in mer bilder här i bloggen! Tycker själv att det är dåligt med det faktiskt.

Tack för era lyckoönskningar! <3

*kramar*

Anonym sa...

Ännu ett bevis på hur kontakter gör att vissa slipper köa. Nu har ju du förtur som gravid, men ändå... /Minna

Malin sa...

Ja riktigt skönt att slippa köa faktiskt! Hade nog aldrig blivit av då.. Men det var inte så att jag gick före någon kö för det fanns ingen.. Dom hade fått in 10 sprutor bara så dom samlade ihop 10 st som fick. Ingen idé att folk ska köa för så lite.

Anonym sa...

Minna: Din jävla fjant
"Buhu "finare människor slipper kö" buhu"
Skärp dig, tror du du kommer hinna dö innan du också får chansen eller.
1000 kr att du är en bitter människa som tycker hela världen är orättvis och "utan kontakter får man ingenting"

Jesus kristus jag lovar att det säkert finns en spruta kvar till dig, eller vet du du kan få min också TATA då har alltså dubbelt så stor chans att få en, fuskig mot alla andra eller hur?!

Puss Malin du är grym.
Grattis till att du slapp köa :D

/ M