måndag 9 november 2009

v.30

Ja då går jag in i vecka 30 nu då. Time flies! Nu kan man äntligen säga att det är nära! Allting har gått riktigt bra hittills.. Börjar dock känna mig rätt oglamorös nu. När jag går känner jag mig som en anka, när jag sitter känner jag mig som en man, när jag ligger ner känner jag mig som en tjockis, när jag ska resa mig från soffan känner jag mig som 100 år. Fötterna gör väldigt ont på kvällarna och det hugger i svanken för varje steg jag tar. Håret känns som det aldrig blivit tvättat.. Totalt matt och glanslöst! Tur man kan ta hår från andra.. Den 27:e ska det problemet vara löst iaf :)

Men allt detta är självklart småsaker som jag mer än gärna går igenom för att få våran lilla bebis! Har så mycket kul att se framemot nu så det kommer gå fort! Den 25:e går jag på havandeskapsledighet, snart är det första advent, sen är det jul och nyår så tiden kommer nog gå riktigt snabbt! Innan jag vet ordet av så ligger jag väl där på förlossningen och skriker ;)

Tycker dock att magen känns lite mindre nu. Det här är väl nått som jag bara fått för mig men jag hoppas att den har växt lika bra som den gjort hittills. Får se nästa vecka hos barnmorskan helt enkelt. Annars sparkar han på precis lika mycket som han gjort innan. Eller det är nog mer nu förresten. Men det är ju bara kul att få känna honom. Kan vara lite störande ibland bara när man vill sova eller slappa i soffan. Det känns som när jag går runt hela dagarna på jobbet så är han hyffsat lugn. Kanske för att man "vaggar" honom då. Sen när man kommer hem och varvar ner så sätter han igång och bråkar!

Längtar så otroligt till januari nu! Eller jag längtar väl egentligen mer till februari när allt är över ;)

*PUSS*

2 kommentarer:

Unknown sa...

JAG LÄNGTAR OCKSÅ!!!!

TH sa...

Kanske att magen "sjunkit" och att det är därför den känns mindre? .-)