fredag 4 december 2009

Fredag

Äntligen! Bästa dagen är här! :) Ska iväg till förlossningen idag... Kolla runt lite hur det är där uppe. Ska bli intressant. Hoppas det är jättemysigt :) Haha stor chans! Ska utnyttja Alex sen också och gå och handla mat. Kan ju inte göra det så bra själv. Går liksom inte att bära så mycket. Sen är det skönt att hålla i honom när man går också :)

Har iaf bokat tid hos sjukgymnast nu. Så jag kan få lite tips om övningar att göra. Vill ju inte ha besvär med det här sen efter förlossningen. Måste ju kunna bära mitt barn. Det är lite jobbigt när man läser överallt att man ska röra sig och hålla igång mycket så underlättar det förlossningen sen, så sitter jag här och kan knappt gå. Har börjat gjort lite övningar här hemma iaf som känns bra så jag rör lite på mig. Att jag har ont nu får jag stå ut med men att få besvär efter förlossningen är nåt jag är livrädd för!

Annars såg allt bra ut hos barnmorskan igår. Han ligger ju med huvudet neråt och det var fortfarande lite rörligt. Mitt järnvärde hade gått ner så nu äter jag järntabletter. Hade ju så bra värde i början så har hållt mig borta från dom. Men nu skulle jag antingen ändra min kost eller börja äta tabletter. När hon förklarade bra järnrik kost (broccoli, persilja, blodpudding, leverpastej) så kändes det som ett lätt val att köpa tabletter ist. :)

Fick en present av Alex igår också!
Han är så snäll.
Ett jättefint armband från Disney Couture.
Cinderella charm collection.




Jag ÄLSKAR det!

Tack baby, du är BÄST!


***
P.S. Tack så jättemycket för era svar om TENS-apparaten! Jag glömde ju helt bort att fråga barnmorskan om det igår men ska göra det nästa vecka ist. Man kan ju hyra av dom. Vet inte om det hjälper mot mitt ryggont nu men jag vill ändå ha en sen under värkarna. Sen kan man ju bara hoppas på att få en lika bra upplevelse av den och förlossningen som du hade Karin! Läs hennes kommentar under förra inlägget så förstår ni vad jag menar :) *puss*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, ville bara säga att det är bra att röra på sig om det känns bra i kroppen. Gör det ont så var försiktig. Som du skrev kan du få skador som sitter i efter graviditeten. Lyssna på din kropp!

Karin sa...

hihi =) Hoppas det funkar lika bra för dig som för mig :)