onsdag 20 januari 2010

Tusen tack!

För era svar och tips inför förlossningen!
Nu har jag laddat upp med myskläder, godispåsar, läsk, tofflor, god tvål och lotion, bindor, vetekudde, bröstvårtsskydd, lypsyl och TENS-apparaten ligger framme och redo.
Haha tror ni jag klarar mig då? ;)

Jag håller med er om att det är svårt att ge tips eftersom det ser olika ut för alla men jag vill iaf att det ska ha alla förutsättningar att bli en "trevlig" upplevelse :)

Vi var hos barnmorskan igår och han har inte fixerat sig än så hon sa att det kan ta lite tid innan han kommer ut. Suck! Men har kolla runt lite på nätet och det verkar inte vara så viktigt det där när dom fixerar sig. Vissa verkar inte fixera sig alls och vissa fixerade sig en månad innan BF och kom ändå inte ut förs i v42. Jag hoppas han kommer i helgen iaf! :)
Annara såg allt bra ut. Han följer kurvan jättebra!

Nu gäller det bara att få dagarna att gå. Mina vänner kommer hit och fikar och håller mig sällskap ibland på dagarna så det är kul. Idag tänkte jag ta en liten "hemma-spa-dag". Hårinpackning, ansiktsmask, naglarna m.m.

Vi hörs senare!

**********************

5 kommentarer:

Fredrik Envier sa...

Eftersom jag och Josephine är sååå satans nyfikna...så undrar jag lite HUR ska informationen nå oss när det är dags? Kommer Alex vara så iskall att blogga från sin Iphone i taxin?! HUR ska vi få information?! Att önska sig ett SMS när det är på gång lär väl inte vara aktuellt?! Jag kan anmäla mig frivilligt att hämta er och köra hem er från sjukhuset i alla fall. Vi har ju barnstol för små bebisar i bilen, så det är inga problem. :)

Fröken Drake sa...

Malin, hälsa Alex att ta med sig några REd bull om det blir utdraget. Dani hade kunnat döda för en burk energi efter våra två dygn :) Allt kommer gå super, man är i så trygga händer. Puss och lycka till!!!!

Malin sa...

Fredrik: Men gud så gulligt av dig att erbjuda skjuts! Men det ska ni inte behöva...

Däremot så är det såklart jag kan skicka ett sms när det är på g! Sen så kan jag lova att Alex kommer uppdatera flitigt under tiden så kolla in hans Facebook :) Informationen kommer helt klart att komma fram till er vare sig ni vill eller inte så ni behöver inte oroa er för det :)

Stora kramar till dig och Josefin!

Josefina: Tack gumman för dina lyckoönskningar! Kommer behövas :) Jag ska köpa några Redbull och lägga ner i väskan till Alex... Vill ju inte att han somnar! Haha! ;) Tack för tipset!

Pussokram på dig sötnos!

Anonym sa...

En vän till mig blev mamma nyligen och till henne sa de att hon garanterat skulle gå över tiden och började tom prata om vilket datum de skulle börja sätta igång henne, allt pga av att barnet inte var fixerat. Men.. han tittade minsann ut på BF!

Lycka till!

Malin sa...

Wiiie vad kul! Då hoppas vi att det även händer oss! :D

Kram på dig!