tisdag 26 januari 2010

BF+2





Nu väntas besök av svärmor och sen blir det en sväng till IKEA.
Kan det kanske sätta igång nåt? :)

Nää det finns ju faktiskt inga bevis på att det sätter igång snabbare av att man rör på sig. Han kommer ut när han vill helt enkelt. Vad mamma och pappa vill spelar ingen roll det är tydligt det :)

Han har hittils varit en otroligt enkel bebis. Hela graviditeten har ju gått super och han har inte bråkat eller ställt till med nåt jobbigt. Kanske går vattnet helt plötsligt och sen sätter det igång... Det finns ju dom som har förvärkar och riktigt ont 3 veckor innan och det är jag glad att jag inte haft.

Hoppas han är en lika enkel bebis när han kommer ut också! :)

Vanligaste frågan just nu:

"Har du kännt nått?"

Får man slå personer som säger så? ;)

*tålamod*

9 kommentarer:

Camilla Waller sa...

Vill ge dig lite creed för att ge oss ogravida kvinnor komplex! Tänka då vad du ger dom gravida kvinnorna genom att du alltid ser så himla pigg och fräsch ut trots att du gått övertiden!

http://www.camillawaller.se/?p=3712

Best of luck! / Camilla

Malin sa...

Gullig du är!! *glad* :) KRAM

Anonym sa...

Hej tack för en bra blogg och hoppas din lilla kille kommer ut snart :D Är själv i v 9 och mår prima än så länge, är nästan så man blir orolig att det inte är något. Kan inte vänta tills första ultraljudet v 19. Fattar inte hur alla står ut att vänta så länge innan man vet att allt är bra :D Men som sagt hoppas du får en fantastisk förlossning!

Malin sa...

Tack! Jag vet precis hur du känner dig! Det är inte mycket som händer i början... Man får vänta ett bra tag på "bekräftelse" :) Ultraljudet är skithäftigt! Man tror ju liksom inte riktigt på det förs man får bildbevis :) Lycka till! Kram

Anonym sa...

Nej jag vet man vill ha det där bildbeviset. Men vi har bestämt oss för att vänta med ul ändå, så länge inget oväntat händer. För vi känner att om något går snett så gör det och det kommer kännas jobbigare om vi sett den lille eller hört hjärt ljuden. Finns ju ändå en anledning till varför man får vänta. men men vi hoppas det går bra och att det finns något där inne :D

Josefin sa...

Ehm,något som däremot e konstaterat är att spermier har en påverkan på livmodertappen och nåt annat,ett ämne som kan göra så att det hela sätter igång,även om "LIGGA" förmodligen är det sista ni tänker på just nu,haha:)
Massa lycka nu Malin,å va det e spännande!
Skrev lite på Alex blogg om alla fördelar med att gå över tiden,se det så,så kanske det känns lite lättare i af.
Kramar!

Tina sa...

Ja man får slå de som säger så, det bestämde jag då jag var på övertid med dottern. Jag stängde t o m av min mobil tillslut. Haha, trevlig tjej! ;-)

Anonym sa...

Gick själv över tio dagar och det var riktigt tungt. Jag putsade fönster, gick promenader,färdknäpp. Allt provade jag, men ingenting.:(
En vän sa då åt mig att jag skulle lägga mig på soffan och frossa godis och lyft inte ett finger alls, så ska du se att det sätter igång. Vaknade tidigt på morgonen av värkar.:D Det tror jag starkt på!:)

Stort lycka till säger jag!:)/ Anne

Malin sa...

Josefin: Exakt, ligga är det sista jag vill göra just nu! Eller okej kanske inte det sista men du fattar ;) Att du gick över tiden 21 dagar då!! Herregud tur dom har ändrat på det! Stor kram till dig som stod ut med det! :)

Tina: Haha trevlig tjej! :D A men då bestämmer vi att man får slå... Bra! ;) Kram!

Anne: Det var nog det bästa tipset jag hört! Det tror jag starkt på också nu! :D Tack och kram på dig!