tisdag 5 januari 2010

Tisdag...

Började dagen med ett besök hos barnmorskan... Alex var med också vilket var riktigt mysigt! Vi skrev förlossningsbrevet och sånt den här gången. Det blev inte speciellt långt eftersom jag känner mig lugn inför förlossningen och har inga speciella önskemål.

Alla blodvärden var bra, magen har växt som den skulle och huvudet var fortfarande rörligt. Han har alltså inte fixerat sig än. Men eftersom jag känner dom där huggen i magen så sa hon att det var på väg iaf.

Efter att varit hem en sväng (Alex jobbade lite och jag sov) så åkte vi iväg till Boländerna. Vi shoppade loss på Babyland, Barnens hus och IKEA. Köpte lite söta pyamaser, påslakan, nappar, nagelsax och åkpåse till lillen.

Vi hann med en sväng till Draget för att hälsa på jobbet också.


Fint påslakan till bebis-sängen.
Passar perfekt till lampan på väggen :)


Vi köpte en sån "åkpåse" till vagnen. Visste inte om vi skulle köra på det eller kudde+täcke men det fick bli den här. Blev iaf jätte mysigt i vagnen nu och den passade ju perfekt med samma färg och mönster.
Köpte en fin blå filt till också.
Båda från BRIO.


På nyårsafton kom mamma och pappa förbi på dagen och lämnade en härlig påse med godsaker från Martinas. Det har vi goffat i oss ikväll framför Snuten i Hollywood 2. Jag och Alex har kommit på att vi älskar 80-tals filmer! Helt underbart! :)


Vi gjorde små pizzabitar av mozzarellan, parmaskinkan och salamin.
Mmmmm!


Nu ska vi lägga oss i sängen och kolla in Barcelonamatchen.
Jag kommer somna om en kvart känner jag :)

*GOD NATT*

1 kommentar:

Josefin sa...

Hej gumman,vi lät Sindy ligga uppe på täcket utan kudde för att underlaget skulle bli mjukare men bara en filt(liten)ej bylsig som täcke för att de inte ska kunna vira in sig,minska kvävningsrisken,tror de sa att de rekomendera riktigt täcke efter 1 år,nu ser jag inte om det e riktigt täcke ni har men bara ett tips,jag va jättenojjig för det där för de säger att bebisen inte har de reflexer och kan inte vifta bort ett tungt täcke om det ligger över munnen.
Sindy ligger fortfarande me filt bara, men kudde börja vi me för 4 månader sen:)
Det ser jättefint ut i af,och det e så sjukt spännande!
Massa kramar!