lördag 2 januari 2010

Ännu en dag...



Undrar hur man gör för att överleva sånna här dagar?
Undrar vad mina vänner gör eftersom ingen hör av sig och vill hitta på nåt?
Undrar hur jag ska få tiden att gå?
Undrar hur länge tv:n har varit på nu?
Undrar hur man ska undvika att få den här dagen att bli meningslös?
Undrar när bebisen i magen ska komma ut?
Undrar om man någonsin kommer ha sånna här dagar då?

Det är jävligt tråkigt nu med alla slappardagar! Jag känner att jag inte riktigt vill ge mig ut på stan själv nu heller. Det är kallt (kan inte ens stänga jackan), halt och gör ont i magen av att gå längre sträckor. Känns alltid bättre att ha någon med sig ifall det skulle hända nåt.

Nej, nu är jag redo att bli ogravid igen! :)
3 veckor kvar, det är bara att härda ut!
Kanske är dags att läsa sig igenom alla böcker man har på lager?


*KRAM*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håll ut Malin! Många gravida känner säkert precis som du, det kommer vara värt det till slut :)

zandra sa...

Malin!

Gör följande saker för dessa kommer du inte kunna göra på väääääldigt länge när bebis kommit
*gå på bio
*Gå ut och ät
*Ha en riktig tjejfest, bjud in alla dina närmaste tjejer och gör det till en babyshower så får du en massa fina presenter till lillen oxå!
*Läs böcker
*sov om du är trött inte annars då känns det bara meningslöst.
*Njut av din och Alex tvåsamhet den kommer nämligen vara ett minne blott när lillen kommer!

Och du ställ in dig på 5 veckor, +- två veckor säger man ju, Thea kom i 41+0 och den veckan var den längsta ever + alla som ringde och tjatade om att ungen inte var ute ännu, tillslut ville man abr be dem dra år pipsvängen!

håller tummarna att han snart är här!

Malin sa...

Haha ja tack för tipset! Har faktiskt tänkt på det där... Ska försöka planera in allt det där nu innan det är dags!

På söndag är det 2 veckor kvar till BF men det känns faktiskt som det kommer ta längre tid än så innan han kommer ut. Kan tänka mig att det är riktigt jobbigt när alla hör av sig och vill veta om ungen kommit än..

Men men, tillslut så kommer han ju och har jag väntat 9 månader så kan jag vänta 4 veckor till!
*intalar mig själv* ;)