torsdag 8 maj 2008

Förvirrad

Läste att åtalet mot "Rödeby-pappan" ogillas och han går därför fri... Vet inte riktigt vad jag tycker om det här. För det första så blir jag arg på föräldrarna till dom här barnen som trakasserat pappans familj i flera år. Hur fan uppfostrar man sina barn om dom lyckas hota en familj så mycket att mamman inte ens vågar gå ur bilen när hon kommer hem? Jävla idioter! Håll koll på era barn för fan!

Tycker verkligen synd om pappans familj! Självklart blir man galen av att bli trakasserad i flera år av ett gäng ungar. Förstå vad hemskt att se sitt barn bli riktigt mobbad! Jag skulle bli galen! Att ha ett gäng ungdomar utanför sin dörr med massa tillhyggen och kännas sig hotad i sitt eget hem... Jag skulle vara livrädd! Men att ens få in idén i sitt huvud att gå och hämta ett vapen... Det fattar jag inte. Hur nertryckt man än är så ska man ju veta att den sekunden man tar ett vapen i sin hand och siktar den mot en person man hatar så finns chansen att man mördar en människa.. Att man kan ta en människas liv på en sekund.


Samtidigt som jag tycker att det här kanske aldrig skulle hänt om föräldrarna lärt sina barn att det finns bättre sätt att spendera dagarna än att trycka ner andra människor så var det ju just det han gjorde då.. Pappan alltså.. Han tryckte ner många människor rejält när han tog 17-åringens liv. När han tog ifrån dom en son, ett barnbarn, en kusin, en bästa vän...


Han skrev ju in sig själv på psyket efter det här vilket är bra... Att han på nåt sätt tar sitt ansvar, att han ångrar och att han vill bli bättre.


Men att man kan mörda nån och ändå gå fri... Förvirrande!

Inga kommentarer: