onsdag 23 april 2008

Inga mer skumma taxibilar!

Känns så hemskt att läsa om tjejen som blev mördad i Paris för några dagar sen... För det första så har jag en gammal vän som bor där så blev först orolig att det kunde vara hon. Det var det ju som tur var inte. Men för det andra, hur många ggr har man inte efter krogen inte orkat vänta på en riktig taxi och därför hoppat in i en svart-taxi ist? Och varje gång har jag tanken nånstans långt bak i huvudet att det kan hända nåt. Usch jag blir ju rädd bara av att tänka på det!

Nu var det länge sen jag ens tänkte tanken på att hoppa in i en skum taxi. Med tanke på allt hemskt som händer tjejer i det här landet nu så finns det inte på kartan längre. (Tycker nästan det är jobbigt att åka en vanlig taxi själv) Det här var ju bara ännu ett exempel på att man ska tänka en extra gång... Skulle jag få ett samtal från en vän att hon sitter i en taxi och den känns skum så skulle jag absolut göra nåt åt saken. Eller iaf försöka.

Hoppas dom hittar idioten som gjorde det!


Själv åker jag ENDAST 100000-taxi här i Uppsala.. Har aldrig haft några problem med dom och det är nästan alltid trevliga chaufförer. Förrutom när jag ska hem från krogen då, då tar jag första bästa taxi. Ja ni ser ju.... Skärpning!

Inga kommentarer: