tisdag 1 april 2008

Gå upp i vikt!

För ett tag sen så kollade jag mig i spegeln... Jag menar verkligen KOLLADE mig i spegeln! Jag blev rent ut sagt lite äcklad av synen. Eller mer ledsen över att jag insåg att det var länge sen jag var så här smal. Det är helt sjukt vad jag måste äta för att ens hålla mig i den här vikten. Var sjuk för ett tag sen å kunde inte äta på hela dagen å då gick jag ner 4kg under EN dag!

På senaste tiden har jag ätit mycket fullkorn, mörkt bröd, smala pålägg med nästan inget fett och inte alls känt behov av att äta hamburgare å sånt onyttigt som jag tidigare älskade att äta. Har nu förstått att sånt där inte funkar för mig. Jag behöver fett! Annars ser jag snart ut som ett skelett. Usch!

Så igår åkte fullkornsbrödet ner i sopkorgen å så köpte jag vitt rostbröd, smör å ost ist.. Läste lite på nätet nu hur man ska äta om man vill gå upp i vikt.. Eftersom jag inte kan proppa i mig mat så ska jag äta ungefär 6 ggr om dagen. Ska alltid ha nåt att stoppa i mig om jag blir sugen. Ska absolut inte äta fullkornspasta å mörkt bröd. Det är även bra att dricka ett glas vin till maten eftersom det lagrar fettet.. Ska dricka läsk och juice också men inte light! Hej då cola light! :( Ska läsa på lite mer så hoppas jag att jag kommer kunna gå upp några kilon till sommaren.. Jag vet att det låter konstigt, speciellt nu när alla har sån hysteri att gå ner i vikt å bli fit för beach-08 men så funkar ju inte livet för vissa...

Inga kommentarer: