fredag 16 januari 2009

Svar till era åsikter



Du får absolut inte lägga ner, älskar din blogg!! Den har dock varit lite... tom på sista tiden, du kanske har nån slags idétorka? Jag läser gärna om vardagliga saker; smink, shopping, dagens outfit, hur det var på jobbet, vad du ska göra på helgen osv osv. Sånt som du brukar skriva om! Kram/Elin

Svar: Tack så jätte mycket Elin! Vad glad jag blir! Jag har absolut haft lite idétorka på senaste tiden... Men när jag nu ser att det finns dom som verkligen gillar min blogg precis som den är så fick jag inspiration att börja skriva massor igen! :)
Kram!




Josefin sa...
Jag gillar din blogg jättemycket! Det skulle vara roligare om du bloggade mer :) Sen undrar jag vart och vad du jobbar med? Kram

Svar: Tack Josefin! Vad kul att du gillar den! Jag ska försöka skriva mer nu. Har ju legat lite efter men det har kanske lite med mörkret och vintern att göra. Men nu går vi ju mot ljusare tider så det blir ändring på det nu! :) Jag jobbar i Lampaffären i Gallerian Draget i Boländerna i Uppsala. Säljer belysning. Det är familjeföretaget så därför jag hamnat där.
Kram på dig!

Anonym sa...
Tycker du sminkar dig så himla fint, kan du inte ha en liten sminkskola! Där du visar vad du använder och hur du gör mm. Det vore superkul!

Svar: Åh tack snälla du! Självklart ska jag ha en liten sminkskola som du önskar! Kommer troligtvis upp imorgon. då jag visar både vardags och fest make up! :)
Kram

Anonym sa...
Grym blogg! Mer kläder, smink, hur du sätter guldkant på vardagen..ja sånt du brukar skriva om :)

Svar: Tack! Självklart blir ni dom första som får se när jag köpt något nytt eller hittat nåt bra smink! Kramkram


Gassan Jaber sa...
hej, malin! jag vill att du bloggar mer om dina tankar och åsikter om saker och ting. lite mer "love it och hate it" så att säga.. =)
Party on!

Svar: Hej Gassan! Har varit lite dålig med det I know.. Men för din skull så ska jag självklart göra ett försök att bli bättre! :)
Party on! Och en STOR kram!

Anonym sa...
´Jag har några frågor till dig:
hur många bloggläsare har du?
vart har du köpt ditt löshår?
ditt bästa sminktips?
vad har du för framtidsplaner, jobb? familj?
vem ser du upp till?
tack för en bra blogg!
*puss*

Svar: Kul med sånna här frågor! :)

Jag har enligt statcounter mellan 250-300 unika läsare om dagen. Ibland mindre ibland mer.

Jag har köpt mitt löshår på perukshopen i sthlm. Köpte först på Taj Mahal i sthlm men det är inte att rekommendera! Dom säger att det är äkta men det är iblandat massa plasthår också så kvalitén var riktigt dålig. Otrevlig personal också! Det är dyrare på Perukshopen men då får du verkligen vad du betalar för! Plus väldigt trevlig och kunnig personal!

Mitt bästa sminktips:

Nouba Earth powder nr 52

Bästa solpudret som finns!

Jag har länge funderat på min framtid. Jag vet att jag inte vill vara kvar på det jobbet jag är nu. Visst det är kul och jag får väl ta över det där sen om jag vill men jag känner att det inte alls är min grej. Jag vill jätte gärna utbilda mig inom skönhet. Hudterapeft, make up, naglar, löshår, restylan... ja allt! Tyvärr är dessa utbildningar inte direkt gratis och man får inget csn bidrag heller så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att vara helt ärlig. Någon som har ett bra tips?

Familj är nånting jag längtar efter mycket! Barn skulle verkligen vara underbart!

Jag ser upp till många människor. Allt från min pappa som verkligen gått från noll till massor, till Carolina Gynning som bara tar dagen som den kommer och inte verkar rädd för nånting och bara kör på! Folk som vågar helt enkelt! Som tar sig igenom alla motgångar och lyckas med sina mål! Jag är inte en av dom... än! ;)

Tack själv!

Fredrik Andersson sa...
Klart att du ska fortsätta blogga. Jag tycker precis som många andra att du måste hålla i dig och inte ha bloggstopp flera dagar som det blir ibland. Vet själv hur lätt hänt det är, jag gör likadant ibland.
Sen vad du ska blogga om. Jag älskar ju att laga mat, så mer vad ni pillar till för mat, vilka restauranger ni går på osv. Annars?! Tja, schyssta lampor kanske!? Borde ju vara lätt för dig att blogga om när du känner att du har total bloggtorka. Jag är INTE ironisk nu, för det är faktiskt schysst att få lite tips om sånt om man gillar att fixa med lyan sin.
Sen kan ni ju skaffa barn, då har ni ju hur mycket som helst att blogga om... *tihi*
Kör hårt! :)

Svar: Ska absolut fortsätta blogga nu när så många verkar gilla det. Ska försöka skriva minst ett inlägg om dagen så det blir lite läsning varje dag iaf. :)
Har faktiskt funderat på det där med lampor och inredning. Ska försöka bli bättre på att fotta det nya snygga vi får in och lägga ut här i bloggen som lite tips. Kommer ett senare idag t.o.m!
Det där med barn... Det kommer när det kommer. :) Och då antar jag att bloggtorkan försvinner för gott ;)
Tack för dina åsikter!
Kram



Anonym sa...
Var/ när/ hur träffades du och din kille?
Vad vill du blir n'r du blir stor?

Svar: Oj... Jag och Alex träffades genom våran gemensamma vän Jens Lundström. Vi åt lunch tillsammans ett gäng en dag här i Uppsala. Jag hade aldrig sett eller hört talas om Alex innan och tänkte inte så mycket mer på honom just då mer än att jag tyckte han var en sjukt rolig kille! Träffades igen några gånger ute på krogen här i stan och veckan efter gotland- 07 så kom han hit och åkte aldrig hem igen. Haha! Nej men efter lite turer hit och dit så bestämde vi oss för att bli tillsammans och det har jag inte ångrat en sekund sen dess! Jag vet inte, Alex skulle kanske berätta en helt annan historia men ni får fråga honom också kanske. Haha!
Aja tack Jens iaf! ;)


Vad jag vill bli när jag blir stor? Jag vill bli större! ;)
Nej men syssla med nånting inom skönhet som jag skrev tidigare är en dröm!

Tack allihop för era frågor och kommentarer!
Ni är bäst! ♥

*puss*

Ps. Vet inte varför texten blev så stor längst ner men det var inte meningen iaf.

2 kommentarer:

Anonym sa...

börja köpa löshår på socapstore.se
samma hår som hos frisören men mycket billigare :)

Anonym sa...

Bra där Malin!

Min hemliga dröm är att bli hudläkare, men det orkar jag inte, så efter det blir det väl hudterapeut.. Fy satan vilken Restylane-kvinna jag kommer vara om 10 år (eller 3.. :))

Puss!