fredag 19 februari 2010

Fredag

Idag har jag och Hugo varit själva för första gången. Pappa Alex jobbar idag. Det har varit jättemysigt! Lite ensamt bara. Hoppas vädret blir bättre snart så man kan ge sig ut på promenader. Blir ju lite trisst att bara sitta inne. Vår vagn är ju inte direkt gjord för all denna snö. Men tiden går fort ändå... Hugo börjar bli allt mer vaken på dagarna. Och då gillar han inte när mamma försöker fuska och lägga honom ner så hon kan passa på att göra nåt annat samtidigt. Nej då vill han gärna sitta upp eller försöka stå. Han är verkligen jätte stark i ben och nacke. Bara 2 veckor gammal snutten :)

Jag börjar känna mig piggare också vilket är skönt. Förlossningen tog hårdare på mig än jag kunnat räkna med. Känns fortfarande riktigt jobbigt att tänka på. Humöret är verkligen en bergochdalbana just nu. Ibland är ingenting kul och man vill bara dra täcket över sig och ibland är livet helt underbart! Men man lär sig nog hantera det där med snart :)

Nu ska jag och lillen möta upp Alex på affären för att handla lite fredagsmys!

PUSSOKRAM

7 kommentarer:

Elin A sa...

Grattis till er lilla pojke =)

Du o hugo ser så fina och mysiga ut!

Anonym sa...

Åh Malin, vad fina ni är! :)
Kram / en bloggläsare

Anonym sa...

Grattis till er lilla Hugo! Hoppas ni har det bra. Din blogg är superbra, roligt och modigt att du vill dela med dig av ditt liv till människor som inte känner dig/er. Jag skulle aldrig våga det. Måste bara fråga vart du har köpt den snygga koftan, den ser jättemysig ut. Många kramar från en flitig bloggläsare

Malin sa...

Tack vad gulliga ni är! :) Koftan kommer från MQ!

*KRAMAR*

jeanettte sa...

Man kan ju verkligen inte gissa att du precis har fått barn med tanke på hur din kropp ser ut!! *lyllo dig* :)
/Jeanette

Jennifer sa...

Hej, hoppas lilla familjen mår bra:)

Är så nyfiken om mascaran från Estee Lauder var nå bra???
Höll en test med vibrationen mot fransarna igår...haha undrar om det inte finns en risk att jag skulle råka nysa å bli alldeles svart runt ögonen;)

kram

Malin sa...

Nej den var inge bra alls!! :( Värsta besviken... Det är väl olika vilka fransar man har men för mig passade den inte iaf.

Kram på dig!