lördag 7 mars 2009

Kom igen nu!

Vår kronprinsessa ska äntligen gifta sig med sin dröm-man, det har ju knappast undgått någon. Det jag inte förstår är alla dessa människor som är "emot" detta. Jag läser i bloggar hur folk inte blir arga för att detta tar upp tid på nyheterna. "Det pågår krig i världen och så visar dom det här!". Det finns grupper på Facebook som "Vi som INTE tänker betala för Viktorias bröllop" osv. Alltså ärligt talat hur orkar man? Jag tycker det är helt fantastiskt roligt att vår prinsessa har hittat the man of her life och nu ska gifta sig! Kungligt bröllop, det händer ju inte ofta här i Sverige!

Men visst det är klart att det sticker i ögonen på någon. Det är väl typiskt Sverige? Ingen får sticka ut och vara speciell. Vem tror hon att hon är? Betala för ditt bröllop själv! Herregud! Kom igen hörrni! Man ska bli glad åt det här! Inte arg och bitter. GLAD! Den dagen det stod i tidningarna blev iaf jag glad. Glad att det inte var bilder på krigsoffer eller att dom hittat nån död kropp nånstans Sverige på första sidan! Ville man hellre läsa om sånt så var det bara att skrolla ner en liten bit så fanns det massa hemskt där. Nä det var skönt att läsa om nånting annat för en gångs skull.

Att det ens blir ett problem! Jag tycker det är pinsamt! Hoppas inte vår kungafamilj läser tidningarna! Jag vill gärna att mina skattepengar går till att betala Viktorias bröllop. Jag hoppas hon får en underbar dag med en klänning to die for, en bröllopstårta finare än nån annan och så mycket skumpa så hon ramlar av stolen! Våran blivande drottning!

Jag tänker iaf sitta bänkad framför tv:n när vår kronprinsessa ska gifta sig med sin prins! Ni som inte vill det och kanske är lite rädda för att få se nåt vackert ni kan sätta er framför datorn och söka på typ krigsoffer på youtube så kommer det säkert upp massa hemskheter där ni kan gotta er i ist!

Who's with me?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Är givetvis kul för dem och klart att det har ett visst nyhetsvärde men kom igen, det var det enda som de pratade om på tv hela dagen. Var som om omvärlden slutat existera.
Senast de malde ngt så där var väl terroattackerna 11 september eller mordet på Anna Lind. Var väl egentligen inte så oväntat att de skulle förlova sig en dag.

De sände samma nyhetsinslag och samma intervjuer om och om igen, till slut kände man sig ju nästan förföljd snudd på ;) Kvaliten på inslagen var ju skrattretande ibland också. Hur intressant är det att veta om det skvallras bland snabbköps kassörskorna i Ockelbo när Victoria och Daniel varit inne på konsum där, det inslaget var ett av dem som säkert gick 5-10 ggr under dagen. Vad beträffar kostnaden så är det väl inte så mkt att orda om, majoriteten av Svenska folket vill ju ha ett kungahus så det är ju bara pay up liksom. Fast klart kan kungen kanske borde kunna ta lite av de 50miljoner han får varje år av staten i bidrag? ;)

Tessan sa...

bra skrivet pinglan
håller med dig

Anonym sa...

Jag förstår vad du menar Malin, men anonym har också rätt..

http://repf.se/?display=argument&PHPSESSID=roqp641aam1oeqffveidm6nh82

Gassan Jaber sa...

yeaaah you go girl!! :D

och för de som inte tycker om att vi ska "betala" för hennes bröllop så ska de veta att ekonomerna säger att bröllopet kommer omsätta ca 2.5 miljader till detaljhandeln. det är en investering och inte någon utgift! sen tror jag att alla är avundsjuka för att de inte får vara prinssessa och prins och ha ett kungligt bröllop, jag vet att jag är det :P

Anonym sa...

Så jäkla rätt, det är ju för engångs skull en positiv nyhet!!!Håller med dig till 100% =) puss gullis

Josefin sa...

Jag e me!WORD...så rätt,folk i Sverige e så jäkla bittra och avundsjuka så man spyr...Jag betalar också gärna för att hon ska få ett fantastiskt bröllop!Blir glad av lite lycka som sprids istället för massa skit hela tiden..bra inlägg Malin!Kram till er!

Anonym sa...

Detta inlägg tyder på en klar ointelligens och ett totalt ovetande om världen. Att du tycker att det är vettigt att tidningarna hellre skriver om deras förlovning än om viktigare saker är sorgligt. Försvann alla världsproblem den dagen? Fast dina världsproblem består väl av vad du ska ha för kläder på dagarna. Du skriver att du gärna betalar deras bröllop!? Betyder det att du tycker det är okej att våra skattepengar hellre går till det än till tex sjukvård. Hur skulle det kännas om du eller anhörig råkar ut för en hemsk olycka eller sjukdom och behöver hjälp snabbt men resurserna finns inte så ambulansen dröjer och hjälpen blir försenad. Detta händer tyvärr dagligen pga att våra skattepengar redan nu inte räcker till och prioriteras på fel saker. Vet du att vi dessutom redan idag betalar alldeles för mycket till kungahuset för att dom ska kunna leva sitt sk kungaliv. Nej,lilla tösen ägna dig åt att skriva om kläder och smink så blir det bra.Du förresten, prova att läsa DN och kolla nyheterna ibland så din allmänbildning höjs några snäpp
Mvh
Anna-Stina

Anonym sa...

Ha, jag håller med Anna-Stina till punkt och pricka. Fortsätt skriva om smink, kläder och din pojkvän istället. Nu är du nämligen ute på djupt vatten lilla du.

Förresten, lite gulligt är det dock med alla dina JA-sägare som alltid instämmer i dina "allvarliga" inlägg.

Vad har du på dig idag? Visa dagens outfit! /Karin A

Anonym sa...

Ni människor är för överspända. Ta och slappna av lite. Det här är ändå hennes blogg och HENNES åsikter. Visst att medierna gått till överdrift med det hela, men sant det Malin säger, detta händer en gång på 100 år i Sverige. Njut istället! Plus att våra skattepengar går till så mycket annat skit, så detta är väl det minsta folket borde bry sig om.

Anonym sa...

malin, jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

Anonym sa...

Jag tycker att man kan säga sitt att visst; skattepengar kanske felprioriteras osv men att börja kalla Malin för "lilla gumman" tycker jag är sjukt löjligt.

Och, det är hennes blogg så hon kan väl skriva vad hon vill?!

I love Malin!