tisdag 10 februari 2009

Candygirl


Idag har jag bestämt att inte äta godis på vardagar.

Jag får äta hur mycket godis jag vill på fredag (kväll), lördag och söndag. Jaja det är väl inte så farligt tänker ni men jag äter godis VARJE dag. Vi (jag) köper på helgen massor och sen blir det kvar som vi (jag) äter av varje dag och sen är det helg igen och så köper man igen. Plus att jag köper och äter på jobbet varje dag också.
Det känns ju liksom inte så speciellt att "lyxa till det" med godis till helgen då när man äter det varje dag.

Jag känner att det gått lite överstyr nu. Jag får liksom aldrig nog. Man kanske skulle prova en frukt? Så känner jag mig helt.. knäpp... i huvudet också. Det vet jag inte om det har med godiset att göra eller om jag bara är det ändå. Knäpp alltså. Det visar sig. Hur som helst så blir det inge godisätande förs på fredagkväll. Kanske inte ens då. Bara det att klockan nu är två och jag inte ätit en endaste godisbit är otroligt.
Duktiga jag!

(sen har jag hört att det är onyttigt också)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle verkligen behöva bli kvitt mitt godisbehov.. Idag gick jag bananas innë på pressbyrån - jag köpte 4 dubbla chokladbitar (typ bounty) och massa påsar med godis och allt är slut. jag kan liksom vakna på morgon och känna "gu va gott med godis" och oftast köper jag de också.. Nej usch nu vill jag bli godisfri ett tag