fredag 8 augusti 2008

Ibland är det jobbigt att vara tjej...






Och då syftar jag på det här med p-piller! Inte pillerna i sig utan att man måste, varje gång man ska ha nya, boka ett besök hos en gynekolog för att få receptet utskrivet. Dom skriver inte ens ut recept nu för tiden utan det skickar dom på datorn till Apoteket bara. Jag har ätit samma p-piller i typ 8 år nu och ändå måste jag boka in ett besök varje gång jag ska ha nya.. Är inte det helt sjukt?? Måste kanske t.o.m. ta ledigt från jobbet just då också.. Bara för att gå dit och säga "Hej, jag vill ha nya p-piller"

Grrrr!

Om några dagar har jag slut på mina och jag har helt glömt att boka det där jävla besöket! Kom på det imorse och ringde men då har dom ju såklart stängt på fredagar.. Det är bara en telefonsvarare som går igång som berättar vilka tider man kan boka besök på.. För man ska inte tro att det bara är att ringa så fort dom har öppet. Nej man får bara boka besök en viss tid på dagen.. Oftast är det en timme på morgonen.. TIDIGT på på morgonen!

Jag får panik!!




1 kommentar:

Anonym sa...

Ett tips! Ring studenthälsan,de har öppet länge på kvällarna och man får tid jättesnabbt. Pluggade iofs när jag började gå där, men gör inte det längre o har fortsatt gå dit ändå..de verkar inte kolla upp om man verkligen pluggar... Trevliga är de oxå :)