tisdag 16 mars 2010

Svar på frågor del 2

Eva sa:
Vad har du för framtidsplaner/drömmar?

Svar: Oj vilken svår fråga. Jag vill gärna syssla med något kreativt och kanske öppna nåt eget, flytta till en stor lägenhet med min fina familj, tjäna bra med pengar och göra många roliga resor.

Elsa sa:
Hur gick förlovningen till?
Blev du friad till eller vad det nåt som ni bestämde er för att göra bara?
Ingen av dina kompisar verkar ha barn, känner du dej inte ensam?
Svar:
Hm… Alex gav mig en ring i födelsedagspresent. Vet inte om det var nåt frieri direkt. Hursomhelst så passade inte ringen så vi gick och valde ut ringar tillsammans sen ist. Det låter kasnke inte så romantiskt men det är ju tanken som räknas :)

Jo ibland känns det lite ensamt. Skulle vara kul om nån av mina vänner också var mammaledig så man kunde umgås och hitta på saker på dagarna. Mina vänner jobbar ju och när dom väl kan ses så är det kvällar eller helger och då vill jag ju gärna umgås med Alex så mycket som möjligt. Man känner att man har tagit ett steg längre i livet än dom på nåt sätt. Men dom skaffar väl förhoppningsvis barn om ett tag dom med så man kommer ikapp varandra :)


Anonym sa:
1. Hur många har du haft sex med?

Svar: Oj det vet jag inte riktigt… Typ 20 kanske?

2. Har du gjort någon skönhetsoperation?
Svar:
Nej det har jag inte.

3. Din pappa har väl köpt affären du jobba i, har han köpt den till dig eller jobbar du bara för honom?
Svar:
Min pappa startade den butiken för 20 år sen och har sen dess slitit hårt för att bygga upp en bra butik. Så nej, han har inte köpt den till mig, jag arbetar bara med honom.

4. Är dina föräldrar rika? Vad jobbar de med?
Svar:
Nej det tror jag inte ;) Pappa äger en belysningsbutik och mamma jobbar på vårdcentral.

5. Har du någon utbildning?
Svar: Inte mer än gymnasiet. Har inte pluggat vidare efter det.

6. Vad är du minst nöjd med på din kropp?
Svar:
Mitt hår!! Det är alldeles för tunt. Thank God för löshår! :)

7. Har du fått bristningar och celluliter sen du fick barn?
Svar:
Jag har fått lite bristningar på brösten men annars har jag klarat mig bra!


Anonym sa:
1.Du skrev förut att du skulle skriva om förlossnigen,är den på g?

Svar: Min förlossningsberättelse är på G. Har inte orkat tänka på det där men nu ska jag ta tag i det och skriva ner den.

2. Vad har varit svårast med att bli mamma hitills?
Svar:
Det är väl egentligen inget som varit svårt men det är mycket som varit jobbigt :) Det absolut jobbigaste är sömnbristen. Det är riktigt jobbigt att inte få sova en hel natt. Man vill bara börja gråta på nätterna ibland. Men det är bara precis när man ska gå upp som det är jobbigt, sen går det över. Det är nog mycket mörkret som gör det också. Ser fram emot ljusare tider :)

3. Om du känner dig deppig vad muntrar alltid upp dig?
Svar:
Om jag känner mig deppig så brukar jag ta en lång varm dusch. Man får liksom tid att tänka igenom saker och ting när man står där :) Sen känns det mesta lite lättare när man känner sig fräsch. Ett plus är om det står en stor godispåse och väntar på en efter också ;) Jag är helst själv när jag är deppig. Kan vara skönt att verkligen få vara deppig ett tag innan man börjar jobba på att bli gladare.


Sandra sa:
Hej!
jag undrar vart du köper dina träningskläder och hur dom ser ut(du kan väll visa) hittar aldrig några jag tycker om! Du kanske även skulle vija göra ett inlägg om hur du smikar dig? Tycker allttis du er så fräsch ut. Tack för en bra blogg!

Svar: Jag har faktiskt aldrig tränat så några träningskläder äger jag inte och har aldrig gjort. Så där kan jag inte tipsa dig om nåt snyggt tyvärr. Jag har gjort inlägg om hur jag sminkar mig förut men jag kan göra det igen :)


Anonym sa:
Fick du bristningar under graviditeten eller efter?
Svar: Fick lite på brösten men inget annars.

1 kommentar:

Petra sa...

Jag förstår det där med mamma-ledigheten att den blir lite trist när man inte har en vän eller flera som också är det.

Jag hade turen som gick gravid samtidigt med min första för 6 år sen + några andra vänner året därpå, men ALLA skaffade sina 2:or inom några år bara och det bara jag som skaffar 2:an nu 6 år senare så i sommar är jag den enda bland mina vänner som kommer gå föräldraledig :)

Men har ni ingen föräldragrupp eller öppen förskola där ni bor? Sånt ska vara trevligt har jag hört. Träffa och fika med folk i ens närhet som också är hemma med barn.

/Petra