lördag 20 mars 2010

Fredagkväll...

Igår lämnade vi Hugo hos sin mormor och morfar ett tag på kvällen så vi kunde få lite mys med varandra. Det var ju 6 veckor sen nu som jag och Alex gjorde nåt bara vi två.

Vi gick till Jay Fu's och åt en av dom godaste middagarna vi ätit! Alltså varfört har vi inte varit där förrut? Det var helt fantastiskt gott och personalen var toppen. Speciellt vår servitör, Anders! Så jäkla duktig kille som kunde allt om viner och vad som passar till vad. Det gillar vi!
Ja det kommer helt klart att bli många fler besök där för oss.
Längtar redan!






Mojitos såklart!


Godaste förräten!
Friterade räkor och grönsaker.


Oxfilé och hummer till varmrätt.


Grillad annanas till efterrätt.

Avslutade kvällen med en drink på Gillet.



Så jäkla mysig och välbehövlig kväll!

10 kommentarer:

sophie sa...

mysigt! på fredag ska jag och stoffe ha vår första "ensamkväll" :) Däremot ammar jag så så mycket alkohol blir det nog inte, ammar du också? :)

Malin sa...

Vad härligt! Jag ammar inte längre. Hoppas ni får en mysig kväll! :)
Kram

Anonym sa...

Hej'
Vad fin du är, vad gör du för att hålla dig i form, vad äter du, hur mycket per dag mm. Har du en unnar dag med godis och onyttigheter och äter nyttigt annars och vad äter du då? har du handlat mycket kläder efter graviditetern? hur lång är du och vad väger du? kram kram

sophie sa...

Aha, visst skrev du att du ammade precis efter forlossningen? Eller att du ville få det att fungera. Kom du aldrig igång med det eller vad hände? Nyfiken! ;)

Tina sa...

Jösses vilken snygging du är! Var har du köpt den fina blusen och skärpet? Hur cool outfit som helst :-) Mysigt med kvalitetstid och lyxmiddag, sånt behövs mer än någonsin när man är förälder. /Tina

Malin sa...

Anonym: Oj jag gör absolut ingenting för att "hålla mig i form". Jag äter precis vad jag vill och har alltid gjort. Försöker nu efter graviditeten att röra på mig mer men det är ju inte så svårt nu när man har vagnen att gå runt med :) Försöker att bara äta godis och sånt på helgerna. Blir ju lite roligare att känna att man lyxar till det lite då :) Jag har handlat en hel del kläder efter graviditeten men det gjorde jag ju under också så det är väl ingen skillnad egentligen. Tyckte det nästan var roligare att handla kläder när jag var gravid. Jag är väl ca 1.70 (var ett tag sen jag mätte mig) och vägde innan graviditeten 53kg. Nu vet jag faktiskt inte. Ska kolla upp det :)
Kram på dig!

Malin sa...

Sophie: Jo jag ammade i ca 1 månad. Det gick väl bra men jag tyckte inte att det var nå kul helt enkelt. Så det var av själviska själ jag slutade men det känndes mycket bättre sen.
Kram

Malin sa...

Tina: Men åh tack! :) Toppen är köpt på BikBok och skärpet på H&M.
Kram

Anonym sa...

Hej Malin,

Ha absolut inte dåligt samvete för amningen..
Jag har inte ammat min dotter och hon har inga fel...
Om du är lycklig så är Hugo lycklig och det är det viktigaste.
Samt att Alex kan få en helt annan närhet med hugo när han kan ge mat oxå.
Hälsningar Ninni

jannice lindell sa...

jag ammade också bara i en månad! jag tyckte inte heller de var min grej å när wille fick erstättning sov han o var mkt nöjd så de var bäst för oss alla :)

gillar dina skor jäkligt mycket. Hoppas du hade en toppen kväll :) Kram