måndag 6 april 2009

En underbar helg i London

Gud vad kul vi har haft det!!! Vi kom fram till vårat underbara hotell på eftermiddagen i fredags. Lastade av väskorna och gick ut på Oxford street en sväng innan vi skulle iväg på middag med Tessan, Mia och Christoffer.

Vi gick till en riktigt bra restaurang som heter The living room. Den rekommenderar jag starkt! Satt och snackade, planerade och drack goda drinkar. Blev ganska tidig hemgång eftersom vi skulle upp tidigt på lördagen och shoppa. Men det var verkligen en trevlig kväll! Så kul att äntligen vara där.



Redo för London


Planet var försenat eftersom viktiga människor skulle hem från London efter G20 mötet.
Alex fick ryck och köpte skumpa. Inte mig emot alls!



Våran underbara säng



Redo för middag med gänget.



Eh... fråga inte.

Söta Christoffer


Järngänget äntligen samlat i London



Skål!



Vi hade med oss en present i form av ett påskägg fyllt med godis.


På lördagen var det upp tidigt och ge sig ut på Oxford street för shopping!
Vädret var helt underbart och det fanns en miljon butiker att titta i. Snälla och trevliga människor överallt.

Alex och Christoffer ledsnade ganska fort på oss och gick och satte sig och drack öl ist. Vi joinade dom sen för en lunch ihop.

När vi kände oss nöjda med shoppingen så gick vi tillbaks till hotellet för att fixa oss för middag på en liten fransk restaurang och sen utgång på The Wiskey Mist. Alex hade en kontakt där som fixade in oss. Jätte gullig tjej och väldigt gulligt gjort!

Där hängde vi med henne och hennes amerikanska vänner och dansade till väldigt bra musik och drack drinkar som bestod av ungefär 99% sprit, 0,9% is och 0,1% redbull.

Behöver jag ens förklara huvudvärken dagen efter?

Riktigt kul var det iaf!

Lite chill i solen








Vi besökte självklart Picadilly circus




Redo för fest i nya kläder och skor




Där hade man det bra


Gulliga Louise


Vaknade upp på söndagen och kändes som jag varit i krig ungefär. Inte för att jag vet hur det känns men ändå. Det var ju bara att börja packa ihop våra saker och lämna hotellrummet vid elva. Vi gick raka vägen till McDonalds och sen raka vägen till Starbucks. Sen strosade jag och Alex runt och turistade lite. Vi hamnade omedvetet vid Buckingham palace och det var helt underbart att gå runt i The roylal parks där och titta på all grönska och blommor. Sommar!

Sen tog vi en taxi till London bridge och gick runt där lite. Sen blev det tunnelbana tillbaks till stan för att möta upp Tessan och Mia. Vi gick och åt fish and chips och sen gick vi till hotellet och hämtade väskorna och tog taxi hem till Mia och Christoffer. Där låg vi över hela golvet och alla var minst sagt trötta. Eller nja inte Tessan då men hon är ju aldrig trött!

Sen var det tyvärr dags att åka hem. :( Ville verkligen inte! Det var så kul att vara där. Ville bara kedja fast mig i deras säng eller nåt och stanna kvar!

Men allt roligt har ju ett slut. Men vi kommer absolut tillbaks!






Här trivdes jag

Buckingham palace


Tower bridge




Slitna?


Hej då London!

Så var det det där med shoppingen då.
Har ju självklart fått med mig lite snyggt hem:




Det fanns ju Victorias secret på flygplatsen.
Jag gick loss!

Älskar parfymen!




En kjol köpt på Top Shop.
Det var storlek L så jag använder den som klänning.


Armband och plånbok från ALDO

Min nya favorit tröja!
LOVE IT!





Tack Mia, Christoffer, Alex och Tessan för en underbar helg!

2 kommentarer:

Christina sa...

Oh i love all pictures!
Would also love to go to London and shop there.
What lucky guys you are;)
Amazing outfits you had!!

Christina sa...

Could you whritte under Outfit-pictures where you got the skirt,dress,jeans etc:)
Thanks!!!
Love your blog!