söndag 23 augusti 2009

Graviditeten so far...

Nu har halva tiden gått ungefär.. Magen börjar synas mer och mer. Känns roligare när den syns. Jag känner lite rörelser då och då. Men dom är små och svaga än så länge så det är inget nån annan kan känna så bra utifrån. Upplevelsen från ultraljudet sitter fortfarande kvar och jag blir alldeles lycklig när jag tänker på det! Lilla sötsak! Födelsedatumet är nu satt den 24 januari. Vilket betyder (enligt barnmorskan) att barnet idag går in i vecka 18. Riktigt förvirrande det där tycker jag! Men det är väl så vi får räkna nu då.

Det känns riktigt kul nu när andra halvan börjar! Det är inte speciellt mycket som hänt i första halvan direkt. Det är nu det roliga börjar! :)

Jag kan ju säga att än så länge så är det här med att vara gravid det bästa jag varit med om! Jag gillar det mer och mer för varje dag som går. Vilken lycka att få vara med om detta! Finner inga som helst nackdelar med det alls. Jag skulle köpa nya jeans förra veckan och hittade två par på mamma avdelningen på H&M direkt. Det har aldrig gått så fort för mig att hitta jeans! Världens skönaste också så dom kommer jag antagligen smyganvända även efter. Bra att ha när man ska äta en stor middag! ;)

Annars så är det inte så mycket mer att berätta än. Men nu kommer det ju vara mer besök hos barnmorskan och bebisen kommer växa till sig. Det ska bli så kul!

Men först ska min systers lilla son komma så vi kan öva lite på honom ;)
*längtar*

Inga kommentarer: