måndag 20 juli 2009

En snabbis i Visby...

Det blev ju som sagt var en snabbvisit i Visby lördag till söndag. När jag bokade så skulle Alex spela hela lördagen där men det blev ju inställt. Lite synd men jag och Linda hade det riktigt trevligt ändå. Träffade ju upp Emma där nere också och det var så kul att träffa henne igen!

När vi kom ner så kom Nirs (en vän som bor där nere) och hämtade upp oss så åkte vi ut till Tofta. Där solade vi och badade och senare gick vi upp till Tommie och Daniel som spelade på beach club:en. Emma och Linda drack rosé/fanta och jag drack ramlösa.

När vi fått nog av solen tog vi en taxi hem. Sov en stund och började fixa oss för kvällen. Då från ingenstans så öppnar himlen sig och det öser ner regn. Åskar och blixtrar gör det också. Måns kom förbi så tog vi en taxi till Wallers och åt middag. Sen gick vi till Hamnplan där grabbarna spelade. Stod och dansade i en och en halv timme sen vart jag dödstrött så då åkte jag till hotellet. Sjukt kul kväll ändå!

Söndagen var mindre kul. Vi gick till Visby beach club och kollade läget. Åt lunch och myste lite. På vägen därifrån börjar det igen ösa ner regn. Vi blev helt genomblöta! Jag hade ett gammalt trasigt paraply men benen och fötterna blev dyngsura. Vi gick lite på stan och sen åkte jag och Linda tillbaks till Hotellet. Vi hade ju inget rum längre så vi hängde i lobbyn i två timmar.
Så.Sjukt.Jävla.Tråkigt.

Vid sju rörde vi oss till Munken för att äta middag. Det är riktigt mysigt där och deras nachotallrik är ett måste! Tog efterrätt också så sen rullade jag och Linda därifrån!

Vi åkte tillbaks till hotellet igen och hämtade våra väskor. Sen gick vi till Hamnterminalen och la oss bland alla andra på ett bagageband och väntade på att bli insläppta till incheckningen.

När vi väl var på båten som gick 00.50 så lyckades jag sova nästan 2 timmar iaf. Sen dunsade jag i säng här hemma brevid Alex vid sex imorse.

Nu är jag helt slut i kroppen! Ska sätta igång att packa snart.

Imorgon åker vi till Mallorca! :)