torsdag 15 april 2010

Lunch


Jordgubbarna är tillbaka!

Å
h jag har varit så trött hela veckan nu... Borde man inte bli pigg av solen? Har gått och lagt mig vid nio på kvällarna. Det har iofs varit väldigt skönt men jag har ju inte blivit piggare av det. Hugo är iaf så duktig och äter vid sju/åtta på kvällen och somnar vid nio och vaknar inte förs vid tre/fyra på natten. Då äter han bara lite sen somnar han direkt. Sen att han vill upp vid halv sju på morgonen är mindre kul. Då är mammsen TRÖTT! :)
Kan man inte bara vänja sig vid att gå upp tidigt?

Skulle nog behöva lite vitaminer och järntabletter kanske?


Nej man får tänka på att det är fredag och helg snart... Det blir man lite pigg av iaf!

Puss på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej

Om du vill sova längre på morgonen.
så kan du försöka få honom att äta lite senare på kvällen... Så kanske han vill sova längre på morgonen...

Åh svaret är nej man vänjer sig aldrig vid att gå upp tidigt på morgonen med barn... Fast det kommer en tid när de kan klara sig själva och då är det så härligt....

Vilken underbar bild på Hugo på andra sidan som ni har...

Må så gott och trevlig helg!

// Ninni

Malin sa...

Hej Ninni!
Jo det skulle man kanske kunna prova med men han är rätt inne i sitt mönster och blir trött vid nio på kvällen och vi tycker det är rätt skönt att få iaf liiiite tid för oss själva innan vi går och lägger oss också :)

Det är bara att inse att nu för tiden går man upp sju på morgonen vare sig man vill det elelr inte ;) Men det där kan ju ändras närsomhelst också, han är ju så liten än så länge.

Trevlig helg på dig!
Kram

Karin sa...

Hej snygging!

Med risk för att låta otrevlig nu, men jag har hört av många personer med egen erfarenhet samt mina olika barnmorskor jag haft att det faktiskt inte alls brukar göra saken så mkt bättre att försöka låta de vara uppe längre på kvällarna för att sova längre på natten. Det brukar bara resultera i ett tröttare och gnälligare barn. Och det funkade inte heller med vår tös. Det är sjukt skönt också att få den där egentiden när de sover på kvällen! Den är viktig. Men det där blev bra relativt fort också, att hon började äta lite senare även också om vi la henne lite tidigare. För de sover ju inte lika långa stunder på dagen sen. Men det är ju såklart olika och man kan ju bara prata och utgå från sig själv och sina erfarenheter.

Men jag tror absolut att man vänjer sig vid att gå upp tidigt. Det sitter nog mkt i huvudet också! Jag har vant mig. Jag har alltid varit en nattmänniska och haatar att gå upp på mornarna. Fyfan vad tungt det var i början, men jag märkte att det mest faktiskt var psykiskt. Det tog ett par veckor men med tiden så vaknar de ju också upp mer sällan på nätterna.
Hur gammal är Hugo nu? I början är det ju viktigt att de får mat men runt 4-5 mån kan man testa att bara ge vatten eller tunnare ersättning för att vänja bort nattätandet. För då Behöver de inte äta på natten längre.

Sen så är det ju typiskt att vi svenskar blir trötta när det väl blir ljusare tider :P det tar ett tag innan vi vänjer oss vid det. Hjärnan hänger inte med omställningen, hehe. Läste om det nyligen. Vissa blir rent av deppiga istället för att bli piggare, tyvärr. Men det ställer om sig snart.

Vi fått så bra rutiner och Lova sover hela nätterna från 8 på kvällen till 8 på morgonen. såå skönt! Har inga som helst problem med att kliva upp då =)

Hoppas allt är bra med dig annars! Bamsekramar på dig!